onsdag den 30. marts 2016

3. AKTIVITET PÅ/FRA MIN BIOTOP



3. AKTIVITET

JEG HAVDE FUNDET ET KRANIE OG NOGLE KNOGLER PÅ MIN BIOTOP. PÅ SEMINARIET FANDT VI FREM TIL AT DET VAR FRA ET FÅR. JEG VALGTE AT TAGE DET MED PÅ JOB OG VISE BØRNENE DET.


BØRNENE VAR MEGET INTERESSERET I DET OG DE HAVDE MANGE GODE SPØRGSMÅL. 
"HVORDAN ER FÅRET BLEVET DØD."
"DEN HAR IKKE BØRSTET SINE TÆNDERSÆRLIG GODT".
"HVEM HAR SLÅET DET IHJEL"

VI FIK EN SNAK OM AT DE OGSÅ SELV HAR KNOGLER OG ET KRANIE. BØRNENE MÆRKER PÅ SIG SELV FOR AT MÆRKE DERES KÆBE OG RIBBEN.


DER BLEV VASKET HÆNDER BAGEFTER.


DER BLEV LYTTET OG SNAKKET.


SMTTE- MODEL

SAMMENHÆNG: MED UDGANGSPUNKT I NATUR OG NATURFÆNOMENER VIL JEG VISUELT GIVE MIN BØRNEGRUPPE PÅ 18 BØRN  ET KENDSKAB TIL ET DYRE KRANIE  OG DYRE KNOGLER SAMTIDIG VIL JEG FORTÆLLE AT SÅDAN ER VI MENNESKER OGSÅ BYGGET.

MÅL:AT BØRNENE FÅR EN FORSTÅELSE OG ET KENDSKAB TIL AT DER INDEN I ET DYR ER KNOGLER OG ET KRANIE OG VI OGSÅ SELV HAR KNOGLER OG ET KRANIE.  

TEGN: KAN BØRNENE FORSTÅ AT BÅDE DYR OG MENNESKER ER BYGGET AF KNOGLER. VI MÆRKER PÅ OS SELV FOR AT MÆRKE VORES KNOGLER, KÆBE OG KRANIE.

TILTAG: JEG ER OPMÆRKSOM PÅ OM BØRNENE BLIVER SKRÆMT VED SYNET AF KNOGLERNE OG SØRGER FOR AT ALLE BØRN FÅR LOV AT SE/RØRE VED KNOGLERNE. JEG RESPEKTER HVIS DE SYNTES DET ER ULÆKKERT.

EVALUERING: JEG VALGTE AT LAVE EN PLANCHE SOM JEG LAGDE PÅ INFOBA SÅ FORÆLDRENE KUNNE SE HVAD VI HAVDE LAVET.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar