onsdag den 30. marts 2016

4. AKTIVITET FRA/PÅ MIN BIOTOP

4. AKTIVITET.
REGNORM I TERRARIUM.
JEG HAVDE KØBT NOGLE GENNEMSIGTIGE PLASTIC BÆGER, SOM JEG VILLE TAGE MED UD PÅ LEGEPLADSEN OG DEREFTER LAVE ET TERRARIUM MED REGNORME SAMMEN MED BØRNENE.




LIDT GULEROD SKULLE ORMENE HAVE.


JORD OG SAND OG LIDT BLADE SÅ BØRNENE KUNNE SE HVORDAN REGNORMENE NEDBRYDER BLADENE.


HER HAR VI SÅ DEN ENE UD AF DE MANGE REGNORM VI FANDT PÅ LEGEPLADSEN.


EN STOLT PIGE SOM OVERVANDT DET AT HOLDE EN REGNORM I HÅNDEN.



EN REGNORM DER GRAVER SIG NED.


SMTTE-MODEL

SAMMENHÆNG: AKTIVITETEN HAR AFSÆT I  LÆREPLANSTEMAET OM NATUR OG NATURFÆNOMENER.  

MÅL: AT BØRNENE FÅR ET KENDSKAB TIL REGNORMEN. AT DE SER VISUELT HVORDAN EN REGNORM LEVER UNDER JORDEN. AT BØRNENE SER HVORDAN REGNORMENE NEDBRYDER BLADE OG GULERODER. AT DE FÅR EN FORSTÅELSE FOR AT DET ER VIGTIGT AT VI HAR REGNORME I NATUREN.

TILTAG:JEG SØRGER FOR INDKØB AF BÆGER TIL AKTIVITETEN. JEG SØRGER FOR AT TAGE BILLEDER.

TEGN: ER BØRNENE INTERESSERET I AT VÆRE MED TIL AT FYLDE BÆGER MED JORD. VIL DE HJÆLPE MED AT GRAVE EFTER ORME. ER DER NOGEN ER BØRNENE SOM GERNE VIL RØRE VED ORMENE, MEN MÅSKE HAR BRUG FOR AT JEG HJÆLPER DEM. 

EVALUERING: JEG VIL DOKUMENTER FORLØBET PÅ VORES DIGITALE FORÆLDRE (INFOBA) SIDE MED BILLEDER.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar